Fórum

Ha úgy gondolja, ez a szolgáltatásunk az Ön üzleti partnereinek is hasznos lehet, ajánljon minket!

Kérdés:

Tisztelt Szerkeztőség!

A párom kamion sofőr, és a múlt hónapban átakasztottak neki egy megpakolt pótkocsit, ami utólag kiderült sérült volt és a Németország felé vezető úton beázott! Az áru nem sérült meg csak a csomagolása! Természetesen készült róla jegyzőkönyv és fénykép is! A párom ezeket a papírokat leadta a munkahelyén és mégis a következő fizetésnél 200 Eurót vontak le tőle emiatt! A kérdésem az lenne, hogy ezután nem fizet a biztosító? A másik pedig, hogy jogos volt-e, hogy tőle vonták le a pénzt? Előre is köszönöm!

A Kargo.hu válasza:

Tisztelt Levélíró,
A pótkocsi és a ponyva fuvarozásra megfelelő műszaki állapotáról a járműtulajdonos, vagy bérbeadás esetén a bérlő köteles gondoskodni.
A sérült ponyva miatti beázás kárért a sofőr csak abban az esetben lenne felelősségre vonható, ha a sérülés a fuvar során, neki felróhatóan keletkezett volna. Amennyiben a ponyva nem a tárgyi fuvarfeladat során sérült, úgy a levonás feltehetően jogszerűtlen.
A biztosítók az ilyen jellegű károkat általában ki szokták fizetni, viszont a CMR biztosítási szerződések is tartalmaznak önrészesedést. Előfordulhat, hogy emiatt ez a kár önrész alatti, s a biztosítónak nem volt teljesítése, vagy a jelzett összeg megegyezik a biztosítási fedezet önrészével.
Ahhoz, hogy az önöktől levont 200 EUR megalapozottságát meg tudjuk ítélni, ismernünk kéne a kár további részleteit, illetve a munkáltató hivatkozását. Ha erre igényt tartanak kérjük, írják meg ezeket a a kargo.hu oldal “Írjon nekünk” menüpontja alatt található kapcsolati űrlapon.
Üdvözlettel

Kargo Csapat



Kérdés:

EU-n belüli szállításnál megsérült az áru egy része így a megbízom vevője elállt a teljes üzlettől.A megbízóm ezt a kárát is rajtam akarja behajtani és nem fizeti meg és visszatartja a fuvardíjat is.Jogos ez?
Tibor

A Kargo.hu válasza:

Kedves Tibor,

Köszönjük levelét. A teljes fuvardíj visszatartása jogszerűtlen. Mivel az Ön esetében részkárról beszélünk, így a vonatkozó jogszabályok értelmében megbízójának is csak az arányos fuvardíj visszatartására van joga. Ezt a visszatartott fuvardíjat később CMR biztosítójuktól kérhetik.
A nem sérült és át nem vett árura vonatkozóan önöknek kártérítési felelőssége nincsen. A CMR egyezmény értelmében ezen áru sorsáról a rendelkezésre jogosult (nagy valószínűséggel ez az Ön megbízója) dönt, javasoljuk, hogy írásban kérjen tőlük instrukciót.
Amennyiben további segítségre szorulnak az ügy rendezésében, kérem adjanak további részleteket, hogy ajánlatot adhassunk.

Üdvözlettel

Kargo Csapat



Kérdés:

T. Szerkesztőség!
Nemzetközi fuvarban szállítottam csirkehúst Olaszországba. Az előírt hőmérséklet -18 C volt, a sofőröm tévedésből viszont -14-re állítva szállított és a lerakóhelyen így nem vették át az árut. 4 fok eltérés miatt valóban jogos ez? Mit tegyek önök szerint, hogy a biztosítóm kifizesse a felmerült kárt?
Üdvözlettel
Sándor

A Kargo.hu válasza:

Kedves Sándor,

Köszönettel vettük megkeresését.

Sajnos a húsok szállítására és tárolására nagyon szigorú törvényi előírások vonatkoznak.

Ezek alapján a húsfélék szállítási hőmérséklete nem lehet magasabb, mint

-18 C.

Ezek az előírások nem csak a fuvarozót, hanem az áru átvevőjét is kötik. Emiatt történt meg az, hogy az átvevő megtagadta az áru átvételét, mert nem szerették volna megszegni a törvényi előírásokat azzal, hogy nem megfelelő hőmérsékletű húst vesznek át.

Jelen esetben az történt, hogy a sofőr 4 fokkal melegebbre állította be az aggregátot, mint az előírt volt.

Az áru felrakási hőmérséklete feltételezhetően nem haladta meg a -18 fokot, emiatt az aggregát melegebb levegőt fújt be a raktérbe, így az próbálta a raktér hőmérsékletét úgy szabályozni, hogy elérje a beállított -14 fokot. Ennek következtében a felső rakatok hőmérséklete jelentősebben megemelkedett, véleményünk szerint akár -10 fokra is.

Véleményünk szerint az Ön CMR biztosítójának a kárt térítenie kell, mivel az a sofőr figyelmetlensége miatt következett be, azaz a CMR Egyezmény rendelkezései értelmében a fuvarozó felelősségi körébe tartozik.

Amennyiben biztosítójától nemleges válasz érkezett, akkor nagyon szívesen megvizsgáljuk részletesen is az ügyet és a dokumentumokat.

Forduljon irodánkhoz a jövőben is bizalommal!

Az Ön kargo.hu csapata

Hozzászólá(ok):

T. Szerkesztőség!

Közben megérkezett a biztosító válasza, úgy néz ki, térítik a károm. A hőmérséklet beállítására ezután jobban felhívom sofőrjeim figyelmét, Még egyszer köszönöm segítségüket, további jó munkát kívánok.
K. Sándor

 

Kérdés:

Angliában a pihenőidő alatt felvágták a kamion ponyváját és elloptak több karton árut. Van érvényes CMR biztosításom, megfelelő fedezettel, de a biztosító a kárnak csak egy részét akarja téríteni? Jogos-e a biztosító álláspontja?

A Kargo.hu válasza:

hiánykár vonatkozásában a CMR Egyezmény értelmében a fuvarozó felelőssége limitált, maximális összege a hiányzó bruttó súly minden kilogrammja után 8,33 SDR. A biztosítók felelősségi károk esetén a jogalap vizsgálatát követően az SDR limit szerint számolják ki a kártérítés összegét, vagyis minél kisebb súlyú a hiányzó áru, annál kevesebb összeget fog téríteni a biztosító. Ez a limit főleg nagy értékű, de kis tömegű áruknál ( elektronika ) okozhat meglepetést egy káresemény vonatkozásában.

Kérdés:

Rakodás közben a targonca villája megsértett egy kartont. Velem akarják kifizettetni. Miért?? Fizetnem kell?

Válasz:

Alapesetben a be- és kirakodás nem a fuvarozó feladata kivéve, ha azt a kapott megbízás tartalmazta. Amennyiben nem, akkor nem kell megtérítenie a kárt.

 

Kérdés:

Nemzetköziben járok, van egy 50.000 USD CMR biztosításom, de minden szállítmányozó kevesli. Miért én fizessek mindenért?

A Kargo.hu válasza:

Sajnos nincs jó hírem Önnek. Az Ön biztosításának valóban túl kicsi a fedezete, Európában a szokásos fedezet 200.000 EUR káronként, de még a hazai szállítmányozók is elvárják legalább ennek a felét. A CMR egyezmény alapján a vállalkozása 8,33 SDR-ig felel kilogrammonként. Ez kb. 10 EUR/kg. Nagyon gyakran előfordul, hogy a felrakott áru értéke ezt a súlyhatárt alapul véve meghaladja az Ön 50.000 USD biztosítási védelmét. Ilyenkor sajnos a kár nagysága és a biztosító által fizetett kártérítés közti különbséget vállalkozásának kell megtérítenie. Ekkor még nem beszéltünk a járulékos (pl. romeltakarítási, megsemmisítési, stb.) költségekről, amit ugyancsak Önnel fizettetnek meg. Egyébként egy jó biztosítás ezt is fizeti.

Én tehát azt javaslom, hogy vásároljon egy ennél magasabb kártérítést tartalmazó biztosítást. Hosszútávon megtérül a befektetés és üzleti partnerei számára is hitelesebb lesz a vállalkozása.

Hozzászólá(ok):

Én is sokáig ezt hittem, aztán vettem egy 250e EUR limitet és alig volt drábább az 50-esnél. Próbáld meg bátran!

 



Kérdés:

üdvözlöm,

angliai lerakás során a gépkocsivezetőnk kárt okozott (nekiment a sorompónak), s rajtunk szeretnék érvényesíteni a kárt. Két problémám van: nincs rendőrségi jegyzőkönyv,csak a kár tényét íratták alá (ez nem tudom elegendő-e a biztosítónak), a másik,hogy a szállítmányozó biztosítékul visszatartja a fuvardíjak kifizetését mondván tőle is levonja a partnere( összes számlám xxx M ft), jogosan teszi -e ezt? mik a lehetőségeim? köszönettel

A Kargo.hu válasza:

Köszönettel vettük megkeresését.

Az Ön által leírtak alapján ennek a kárnak a járművük kötelező felelősségbiztosításának terhére kell térülnie. Fel kell venni a kapcsolatot a kötelező felelősségbiztosításukat kezelő biztosítótársasággal és be kell jelenteni feléjük a kárt.
A nemzetközi kárügyek esetében az a leggyorsabb módja a kár rendezésének, ha károsult közvetlenül a helyi kárrendezési megbízott (kár keletkezési helye szerinti országban ők az Önök biztosítójának kárképviselete) felé is bejelenti a kárt. Tehát célszerű megkérdezni az Önök biztosítóját, hogy abban az országban ahol a kár keletkezett, ki intézi a kárügyeiket. A kapott elérhetőségeket továbbítani kell a károsultnak, s kérni őket, hogy vegyék fel a kapcsolatot a kár rendezése érdekében a kárrendező céggel. Ha erre nem hajlandóak (gyakran előfordul), akkor a kárt Önök is bejelenthetik a külföldi kárképviseletnek, s utána a kárszemle miatt úgyis be kell majd kapcsolni a károsultat.

Fuvardíj: Jelen ügyben a fuvardíj visszatartása jogellenes. Ennek oka, hogy a fuvardíjat egy nemzetközi fuvarmegbízás teljesítésének fejében kapja a fuvaros, azaz Önök. Tekintettel arra, hogy a fuvarfeladat teljesítve lett és az áru feltételezhetően sérülésmentesen leszállításra került, így Önök részéről teljesítve lett, amit a fuvarmegbízásban vállaltak. Tehát jár a fuvardíj.
Az okozott kár nem az áruval és annak kiszolgáltatásával kapcsolatban merült fel, tehát a két dolgot külön kell választani.
Természetesen az okozott kárért anyagi felelősséget kell vállalniuk, de ez semmiképpen sem érintheti a fuvardíj kifizetését.
Az okozott kárt a kötelező felelősségbiztosítójuk (amennyiben a biztosítási díjak rendben fizetve lettek) téríteni fogja.

Rendőrségi jegyzőkönyv
Nem vár el a biztosító rendőrségi jegyzőkönyvet, csak a közlekedési balesetek és a személyi sérüléssel járó ügyek esetében.
Jelen esetben elegendő lesz a kárrendezéshez egy kárigény, kárfotók, javítási számla és néhány a sofőrre vonatkozó irat, melyeket majd a biztosító fog meghatározni.

Most két dolgot kell tenni:
– be kell jelenteni a kárt a magyar biztosítónál
– jelezni kell a megbízónak (szállítmányozó), hogy nem járulnak hozzá a fuvardíj visszatartásához, tekintettel a fent leírtakra.

Ha bármilyen további kérdés felmerülne, vagy segítségre lenne szükségük a kárügy rendezésében, szívesen állunk a rendelkezésükre.
Üdvözlettel

Kargo Csapat

Powered by WordPress | iCellPhoneDeals.com Offers Free Cell Phone Deals. | Thanks to Bestincellphones.com Verizon Cell Phones, Internet Bank and Conveyancing

Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. / By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. / The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings you are consenting to this.

Close

| Impresszum | Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Admin | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia